woensdag 3 juni 2015

03-06-15

'Mooi hè!', riep een wielrenner die me razendsnel passeerde, terwijl ik keek naar een buizerd, die een beetje futloos door een kraai werd verjaagd.

Bemmelse waard

- Buizerd
- Rietgors













- Roodborsttapuit
Even dacht ik met een paapje te maken te hebben. Ik zag geen partner in de buurt, en hij/zij was opvallend slank. Als ik nou gewoon eens die inderdaad wat zware ANWB-vogelgids had meegenomen, dan had ik gelijk kunnen zien dat er een opvallende wenkbrauwstreep ontbrak, en dat ik waarschijnlijk een roodborsttapuitvrouwtje aan het waarnemen was.
- Boerenzwaluw 
- Oeverzwaluw
- Grasmus
- Fuut
- Kuifeend
- Kievit
- Mannetjesfazant 
- Putter
- Graspieper 
- Gele kwikstaart 
- Scholekster 
- Bergeend 
- Grote lijster
Voor het eerst zag ik pas dat hij behoorlijk groter is dan de zanglijster. Ik meende zelfs even dat het een koekoek of een roofvogeltje was, daar boven op die houten elektriciteitspaal.
- Tureluur
Heel in de verte op een paaltje. Het kan ook een grutto geweest zijn.
- Zwarte stern
Ook in een waard aan de Bemmelse dijk waren wat zwarte sternvlotjes geplaatst. Heel goed, want het is een prachtig vogeltje.
- Ooievaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten