donderdag 18 juni 2015

18-06-15

Ooijpolder / Millingerwaard 

- Witte kwikstaart 
- Buizerd
- Geelgors
Volgens mij heb ik hem een paar keer gehoord. (Of was het toch de groenling...?)
- Aalscholver 
- Putter
- Torenvalk
- Rietgors
- Boerenzwaluw
- Kuifeend
- Zanglijster
- Bergeend
- Gierzwaluw
- Kievit
- Lepelaar
Acht druk schoffelende vogels.
- Oeverloper
Zeven oeverlopers of er op gelijkende steltlopers. (Telescoopnijd.)
- Graspieper
- Oeverzwaluw
- Zwarte stern
Met jonge pluizebolletjes.
- Vink
- Pimpelmees
- Grote bonte specht
- Zwartkop
- Ooievaar
- Ree
- Nijlgans
- Brandgans
- Bosrietzanger
Of was het toch een nachtegaal? (Ik had vandaag echt m'n dag niet. Determineren ging me moeilijk af. De bewolking en de harde wind maakten het er niet beter op. In de Millingerwaard vertelde een man — met een loslopende hond — me dat hij net precies een bever had zien verdwijnen, en of ik er misschien naar op zoek was. Já! Van de wél waargenomen dieren werd ik vanavond ook niet echt opgewonden. Mopperdemopper.)
- Zwarte kraai
Een zwerm van zeker honderd exemplaren aan de overkant van de Waal, ter hoogte van de Gendtse Waard. Twee kraaien aan mijn kant, op een lantaarnpaal, vlogen er onmiddellijk, luid krassend, naar toe.
- Egel
Die zag ik nog nét als silhouet het gras in verdwijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten