zaterdag 18 februari 2017

Roodhalsfuut [2] / Fototoestel [2]

Tijdens het zoeken naar de roodhalsfuut (wederom gedipt) (ik moet een telescoop) heb ik even mijn fotocamera uitgeprobeerd op 'gewone’ vogels. Batterijenslurper, gruizig beeld, inzoomen op achtergrond in plaats van het onderwerp, tergend traag… Mijn conclusie van jaren geleden dat ik een miskoop had begaan werd vandaag volledig bevestigd. 

Twee bijgesneden, énigszins fatsoenlijke foto’s wist ik uit het apparaat te persen. En eigenlijk alleen maar leuk om naar te kijken als je ze zelf gemaakt hebt. Want wel érg gewoontjes en saai. Ik kan echt beter gaan tekenen...



Dit zijn géén twee elkaar liefkozende futen.























Dit is géén aalscholver.

Edit. Waar die futenfoto wel weer goed voor is: de conclusie dat mannetje en vrouwtje op een klein, verscholen onderdeel na niet van elkaar verschillen. Ze dragen een genderneutraal verenpak, zeg maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten