vrijdag 10 februari 2017

Fototoestel

Ik bedacht me opeens dat ik jaren geleden een digitale fotocamera heb gekocht waar ik nooit veel schik mee heb gehad. Eigenlijk een miskoop. Maar er blijkt wel een twintig keer vergrotende lens op te zitten. Dus voor een bewijsfoto van een twitchvogel is hij best wel handig. Om hem weer eens uit te proberen maakte ik vandaag met bevroren vingers en gemeen tegenlicht wat foto's van een rode eekhoorn. Lijkt nergens op, maar ik denk dat ik de camera op een warme, goed belichte dag toch weer eens meesleep. Doe ik de mensen die niet van mijn onscherpe verrekijkerfoto’s houden ook een plezier. 















Verhip, een eekhoorn!

















Inzoomen met de camera.

















Inzoomen op m'n computer. Ik zie z'n oog!

Voor het keepje dat ik vandaag zag was ik natuurlijk te laat. En die groep van zo'n zeventig, tachtig (!) vinken heb ik gewoon lekker door m'n kijker bekeken. (Een foto van zeventig grijze vinken, wie zit daar nu op te wachten...?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten