zondag 26 februari 2017

Puttertjes










'Hopelijk zie ik snel weer een puttertje in de zon. Van héél dichtbij.' Schreef ik gisteren na mijn, visueel gesproken, zeer beroerde roodhalsfuutwaarneming. Vandaag kreeg ik er negenentwintig. Niet in de zon en niet van héél dichtbij. Maar wel zeer vrolijkmakend.



Op mijn waarneming.nl-melding van vijf ijsduikers kreeg ik onmiddellijk reacties van twee sitebeheerders. Of ik mijn waarnemingen nog even goed wilde nakijken. En dat het vréselijk knap van mij was dat ik het onderscheid tussen mannetje en vrouwtje ijsduiker wist te maken... Foutje natuurlijk. Ik had geen zeldzame ijsduikers maar minstens zo leuke en een stuk minder zeldzame brilduikers gezien. (Boomkruipers en boompiepers gooi ik ook regelmatig door elkaar. Maar daar krijg ik alleen reacties op als ik die laatste in de winter doorgeef.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten