zaterdag 13 mei 2017

Moederdag






Grasmus, eerste model van de dag. Mooi kitscherig belicht. Dus jammer dat hijzelf net niet helemaal scherp is. (Ja, ik blijf hier gewoon mekkeren over onscherpe foto’s.)



Graspiepertje.



Een week geleden werd ik per auto naar ze toegereden. Vandaag ontdekte ik ze eindelijk weer eens een keer zelf. Patrijzen. Gewoon aan de kant van het fietspad. Een naderende fietser achter mij en een fluorescerende hardloper voor mij deed ze besluiten snel het akkerland in te lopen. En zelf zal ik er ook wel iets mee te maken hebben gehad...



Nee, deze koolmees heeft geen vliegongeluk gehad. Hij heeft z’n koppie helemaal in de kier van de boom gestoken om er een rupsje uit te pikken.



Ik heb op dit blog al verschillende grutto’s laten zien. Maar deze is schérp!



Militaire gele kwikstaart.



Op mijn favoriete (of één van mijn favoriete) vogelplek(ken) zat een groepje van maar liefst elf bontbekplevieren. In dit gebied van de Vogelwerkgroep Arnhem zijn ze gewoon zwartbeletterd op waarneming.nl. Bij ons zijn ze zeldzaam verklaard. Ze hoeven alleen maar de Linge over te steken om roodbeletterd te worden.



Bontbekplevieren verschillen van de algemener voorkomende kleine plevier door hun oranje snavelbasis en oranje poten. En door het ontbreken van een gele oogring. Linksboven een oeverloper.



Geen kluut met zes poten; er waren jonkies geboren!



Ontzettend schattige pluizige beestjes, die jonge kluten. En ideaal meeuwenvoer.



Sorry, dat was een wrede grap.



Eenzame kleine strandloper. Was ik maar aan zee met mijn vriendjes, zie je hem denken.



Een paar kilometer verderop in Meinerswijk. Grauwe gans aapt lepelaar na. Grote Canadese gans met jongen vaart langs.



Ik kon een paar goede foto’s van een kievit maken. Deze was het mooist. Met dank aan de gele bloemetjes.



Een collegavogelaar attendeerde me op deze groep van zo’n achttien lawaaimakende groene kikkers



Héél professioneel ging ik plat op m’n buik, onder het prikkeldraad door liggen voor een foto van deze kauwgomkauwende groene jongen.



Laatste foto van de dag. Waarom meeuwen determineren zo moeilijk is? Nou, dit is bijvoorbeeld de geelpootmeeuw.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten