zaterdag 28 mei 2016

Foto
















Drie blauwborsten zag ik maar liefst in de P-straat. En tussen die in het riet wegduikende vogels bij het Z-broekje zaten er vast ook wel een paar. Twee oude dames met fiets hadden er daar, even voordat ik er was, in ieder geval eentje gezien. Op diezelfde plek meende ik een hier schaarse rietzanger aan zijn kopje te herkennen. Maar dat is een gevaarlijke opmerking voor een beginnend vogelaar. Dus ik tel hem maar niet. 

Terug naar de P-straat. Daar was het fotografenuurtje. Een van de twee fotografen herkende ik van een vogelexcursie eerder deze week en tipte ik een plek waar ik zojuist een blauwborst had gezien. Maar hij was al bezig met het fotograferen van zijn eigen blauwborst. De andere fotografe kende ik van de vogelcursus. Voordat we de kans kregen om elkaar te begroeten zagen we vlakbij een mannetje torenvalk een (waarschijnlijk) mol vangen. Terwijl de vogel met zijn prooi prachtig vlak voor mij langs vloog, legde de fotografe zijn vlucht vast. Met mij als bijvangst. Beste foto die er ooit van mij gemaakt is!

Foto: Saskia Jonker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten