zondag 1 mei 2016

Negen scholeksters en een noordse kwikstaart

Vandaag Slijk-Ewijk verkent (o.a. twee gele kwikken en een zwartkop), daarna via de Ewijkse brug (wat duurt die verbouwing/opknapbeurt lang!) doorgefietst naar het Grote Grindgat in Weurt. Daar kwam ik een Noordse kwikstaart tegen. Extra leuk om in te voeren op waarneming.nl, want dan krijg je rode letters en een waarschuwingsraampje met de tekst: 'Gremmen! Malloot! Heb je dat beestje wel echt goed gezien? Was het niet een gewone gele kwik die te lang in de zon heeft gezeten?!' Oké... dat stond er niet. Er wordt je gevraagd of je 'deze zeldzame soort' wel echt hebt waargenomen en je moet zoveel mogelijk kenmerken vermelden. Gelukkig had ik een tekeningetje gemaakt. 





















Grappig hoe je steeds vaker 'bekenden' tegenkomt tijdens het vogelen. Mensen van de vogelwerkgroep of de vogelcursus. Een béétje goed weer en het vliegt allemaal de deur uit!

Voor de gein telde ik vandaag alle scholeksters die ik tegenkwam. Het waren er negen. Sléchts negen, moet ik denk ik zeggen.


























Ik wilde de ballon eigenlijk récht boven de Weurtse elektriciteitscentralepijp vastleggen. Dan had ik er misschien nog een lollig foto-onderschrift bij kunnen bedenken. Maar helaas!















Stom, maar ik kan het toch niet laten om wéér zo'n saaie zonsondergangfoto te maken als ik er toch toevallig langsloop. Nou ja, die vliegtuigsporen geven er nog wel een aardig expressief effect aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten