vrijdag 12 januari 2018

Zwartbuikwaterspreeuw [2]



Hij zit niet meer standaard op zijn vaste plek bij het H-D-gemaal. Wellicht beginnen de rivierkreeftjes op te raken. Soms laat hij zijn gezicht nog wel eens zien. Helaas al een tijdje niet meer aan mij. Om mijn zwartbuikwaterspreeuwwaarnemingstekort een beetje te compenseren heb ik nog twee filmpjes in de aanbieding. Geeft toch wat troost...




Overigens grappig om te zien hoe vrijwel iedereen die over het 'bruggetje' loopt even naar beneden kijkt of hij er nog zit. Ook leuk om te zien hoe de normaal gesproken uiterst schuwe waterhoentjes op dezelfde plek zich inmiddels helemaal niks meer aantrekken van al dat vogelaarsvolk in hun leefgebied. In het pre-zwartbuikwaterspreeuwtijdperk gingen ze er als een speer vandoor als je ook maar enigszins in de buurt kwam. Net als op mijn eerste waterspreeuwfilmpje is mooi te zien hoe de vogel eerst wat prooitjes verzamelt, om ze vervolgens in één keer op te eten.


Beetje gruizelig beeld i.v.m. de invallende schemering. En voor de tweede helft van de opname stond ik wankel boven het water, balancerend op een smal muurtje achter een hek. Wat niet de meest strakke opnames opleverde. 
Zou hij onder water de steentjes op dezelfde manier omdraaien als de stukjes mos in dit filmpje?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten