woensdag 17 januari 2018

Zwartbuikwaterspreeuw [4]



'Zondag was het helemaal erg! Zúlke telelenzen en dan toch zo dicht mogelijk bij hem zien te komen. Het arme beestje werd continu opgejaagd! Ik ga er niet tussen zitten. Want dan weet ik dat ik me dood ga zitten ergeren!’ Terwijl M. staat te hannesen om haar telescoop onder de snelbinders vast te krijgen, lucht ze even haar hart over de vele fotografen die op de zwartbuikwaterspreeuw afkomen. Ik geef haar groot gelijk. En loop door naar het H-D-gemaal. 

'Er stond op de brug een ouwe vogelaar vreselijk tekeer te gaan tegen de fotografen! Dat we het beestje zouden opjagen. En dat we niet van vogels zouden houden. En intussen maar de waterspreeuw in de schaduw zetten! Ik heb mooi een foto van die kerel gemaakt!’ Of ik even op het enorme teletoetertoestel van de deze keer enige aanwezige fotograaf wilde passen, want ze moest een plas. Teruggekomen lucht ze even haar hart over die tierende, woedende vogelaar van afgelopen zondag. Ik geef haar groot gelijk. 

Als hybride vogelaar x fotograaf moet ik zelf natuurlijk een beetje tussen deze twee uitersten laveren. 

Zelf heb ik er eerst lekker relaxed door mijn verrekijker van genoten dat ik het gedrag van de vogel inmiddels grotendeels kan voorspellen. En na een half uurtje kon ik het niet laten om ook weer wat foto’s en filmopnamen te maken.




In de categorie niet eerder van de zwartbuikwaterspreeuw genomen foto's: een plaatje met een waterhoen.




En deze heb ik ook nog niet voorbij zien komen.



En welja, we gooien er nóg een filmpje tegenaan. Als ik daar toch lol in heb...

(Volgende keer m'n schetsboekje eens meenemen. Als het niet te koud is om te tekenen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten