maandag 15 januari 2018

Zwartbuikwaterspreeuw [3]




Hij zat er weer! Vogelaars en vogelgrafen in overvloed, een steeds platter gestampte oever en... hij (of zij) zóng! Je zag het aan zijn keeltje. Z'n snavel bewoog niet of nauwelijks. Ik heb het kunnen filmen. Met héél veel omgevingsgeluidsruis. Desalniettemin een heel leuke waarneming. Ik begin zijn gedrag en maniertjes ook steeds beter te kennen. Nog even en ik ben een echte zwartbuikwaterspreeuwexpert!




De zwartbuikwaterspreeuw is een echte zwartbuiksprekerwaterspreeuw. Zingt met z'n snavel dicht.




Lastig maar wel leuk; plaatjes schieten van de (bijna) Nijmeegse vogel die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Hier is de spreeuw zijn hoofd even kwijt.




Ja, je ziet het goed. Een zwartbuikwaterspreeuw achter een groene buis. Nog nooit eerder vertoond!




En deze dan! Speciaal voor mij hield hij zijn buik in. Omdat ik hem in een vorige post een dikkerdje heb genoemd. Uniek fotomateriaal! (Moet je natuurlijk geen eten in je snavel hebben.)

Profivogelaar Mark W. (die mij een jaar geleden mijn huidige fotocamera aanbeval) stond dichterbij, heeft een vastere hand en maakte een beter filmpje van de zingende waterspreeuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten