maandag 4 mei 2015

04-05-15

Prachtig vogeltje hoor, de grasmus. Maar om nu door de twee minuten dodenherdenkingsstilte heen te zingen... dat hoeft van mij niet.

Op de plek waar ik mijn blauwborst had gezien, stond al een mevrouw te vogelen. Met zo'n enorm fotoapparaat. Dus toen ben ik maar wat verderop naar hem op zoek gegaan. (Als je de blauwborst éindelijk gezien hebt, dan wil je hem nog een keer zien.)

Ooijpolder

- Waterhoen 
- Kuifeend 
- Blauwe reiger
- Roodborsttapuit 
- Grasmus
Wel een stuk of drie, vier gezien. Op mijn korte avondvogeltochtje.
- Boerenzwaluw 
- Rietgors 
- Graspieper 
- Kievit
Die kunnen zich ook behoorlijk onzichtbaar maken in een akkerland, merkte ik vanavond. Goede, wendbare vliegers zijn dat trouwens, die kuifvogels.
- Kneu
- Rietgors 
- Lepelaar
Een eenzaam, overvliegend exemplaar. Mooi gezicht. Onverwacht.
Veldleeuwerik
- Witte kwikstaart 
- Mannetjesfazant 
- Kleine plevier 
Wederom present op hun vaste oeverplek. (Drie stuks.) (Of twee.)
- Slobeend 
- Fuut
- Oeverloper 
Drie vliegende oeverlopertjes. Aan hun spastische vleugelslag te zien tenminste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten