donderdag 7 mei 2015

07-05-15

't Zwanenbroekje 

- Roodborst 
M'n eerste vogel van de avond (de ordinaire niet meegeteld). Hij gaf me gelijk een succesvol vogelgevoel.
- Waterhoen
- Tjiftjaf 
- Ree
Vanaf de loopbrug over de Ubbergseweg zag ik een onrustige reebok rennen over het straatje aan de Ooijpolderkant. Aan beide kanten omringd door afrasteringen... 
- Kleine karekiet 
Kan ook een rietvogeltje van een ander merk geweest zijn. Maar ik vermoed van niet. (Ik ga me nu echt eens in de rietvogelgeluiden verdiepen.)
- Buizerd
- Mannetjesfazant 
- Blauwborst
- in de verte, op een boompje tussen het riet. En ik kon alleen maar een oranje borst zien. De grootte klopte verder wel, en het was zeker geen roodborsttapuit. Gelukkig maakt het niet meer uit of het er nu wel of niet een was, want de buit is al binnen!
Edit: het zal toch geen ijsvogel geweest zijn? Nee... die had ik vast wel herkend.
Edit 2: of een paapje?! Die heeft ook al een oranje borst! Hoe groot is een paapje eigenlijk t.o.v. een robotap...?
- Roodborsttapuit 
- Grote bonte specht
Hoog in de lucht, vliegend in een soort van versnelde vlinderslag.
- Rietgors
Ik hoorde hem eerst, en herkende hem aan zijn zang. Dat is altijd een prettig moment. Vooral als je hem even later prima in beeld krijgt.
- Kuifeend 
- Boerenzwaluw 
- Gierzwaluw 
- Grote Canadese gans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten