zondag 10 april 2016

Ei

En terwijl ik bovenstaande tweet schreef, in mijn notitieboekje, op de trap van de loopbrug bij 't Zwanenbroekje, hoorde en zag ik drie meter verderop een puttertje vrolijk kwetteren in een boom. 

Prima gevogeld in de Millingerwaard, al weet ik niet of v.d. M. het vier uur lang hebben moeten aanhoren van mijn enthousiaste vogelverhalen psychisch zal aankunnen. 
Maar ík heb mooi weer m'n eerste gele kwikstaartje van het jaar binnen! (v.d. M.: 'hij is wel érg geel!')

Vraagje aan mezelf over tien, twintig jaar: van wie is/was dit ei?






















Ik had er een muntstuk naast moeten leggen, bedenk ik nu. Maar hij was iets kleiner dan een kippenei. Ik denk dat het een eendenei is.

In 't Zwaneveldje kwam ik een heringetreden, vogelende collega tegen. Opvallend hoeveel tekenaars ook iets met vogels hebben. (Peter van Straaten, Siegfried Woldhek, Peter Vos, Boris Peeters, gisteren nog Charles Donker. En in mijn vogelwerkgroep zitten behalve ik nóg twee tekenaars. En misschien wel meer. Volgens mij heeft het met de liefde voor, of de kunst van het goed kijken te maken. Of zoiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten