zaterdag 9 april 2016

Tielse kneutjes















Vogelen in Tiel! Maar eerst een bezoekje brengen aan de opening van de expositie van Charles Donker in de Waalgalerie. Prachtige etsen, met gedétailleerd tekenwerk om steil van achterover te slaan. Tijdens het bewonderen van de etsen kreeg ik ook nog uitleg van een andere grote kunstenaar: Willem den Ouden. Achtentachtig jaar en niet te beroerd om mij over de druktechniek van de prent waar we voor stonden te vertellen. In het fijn geschreven voorwoord van het ter gelegenheid van de expositie uitgegeven boekje Charles Donker Grafiek, lees ik dat Donker (die een innemend open gezicht heeftdit terzijde) wekelijks modeltekent maar dat werk niet als onderdeel van zijn oeuvre beschouwt. Dat is jammer, want ik wed dat het juwééltjes van modeltekeningen zijn, waar ik graag een blik op zou willen werpen. Nou ja, ik zou zeggen ga die expositie zien, koop dat boekje en wandel daarna nog even door naar de Wetland Passewaaij. Met een beetje geluk zie je daar dan, net als ik vandaag, ooievaars, bergeenden, roepende scholeksters, één smient en negen kneutjes in een boom. Ik sluit graag af met: leve het talent en het vakmanschap van de oude kunstenaar! (Of sla ik nu door?)

Foto: Tiel heeft zomaar een vogelkijkhut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten