woensdag 8 april 2015

08-04-15

De dagen worden gelukkig weer langer. Tijd genoeg om 's avonds een uurtje of twee, drie te vogelen.

Al twee keer eerder trof ik hem niet thuis aan, dus het verlangen werd onderhand ondraaglijk zwaar. Maar vandaag had ik geluk; ik zag hem zeker vijf keer, die kleine blauw flitsende rakker! Waarvan één keer samen met z'n vrouwtje.

Wylerbergmeer 

- IJsvogel
Prachtig gezicht hoe hij samen met z'n weerspiegeling laag over het water schiet. De ellende is alleen dat áls ik hem gezien heb, ik hem onmiddellijk nóg een keer wil zien...
- Waterhoen 
- Kuifeend 
- Kievit
Deze keer was-ie in een fel gevecht met een zwarte kraai. Die vocht in eerste instantie nog aardig terug, maar toen de kievit versterking kreeg van twee kornuiten, koos hij toch maar het hazepad.
- Zwaluw
Weer niet kunnen vaststellen welke soort.
- Rietgors 
- Buizerd 
- Grauwe gans
- IJsvogel
- Tjiftjaf
- Staartmees 
- Roodborst 
- Boomkruiper 
- Blauwe reiger
- Witte kwikstaart 
- Roodborsttapuit 
- Vink
- Vleermuis
- Haas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten