zondag 26 april 2015

26-04-15

Op weg naar een boekpresentatie van collega V. in Arnhem. Krap op tijd vertrokken, dus flink doorfietsen, en niet even stoppen voor de vink, de groenling, en de witte kwikstaart. Terugfietsen met collega R., die ik nog een korte blik op een roodborsttapuit kan bezorgen. 'Hij heeft helemaal geen rode borst!' R. heeft geen tijd om nog even de Bemmelse waard in te wandelen, en mist zo o.a. een puttertje, een tjiftjaf, een fraaie zangperformance van een rietgors op een paar meter afstand, en... de ijsvogel. Jammer, daar had ik hem vast en zeker een vogelverslaving mee kunnen bezorgen. (Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat die eerste, en vooral die laatste vogel slechts een fractie van een seconde in beeld waren...)

Route Arnhem / Bemmelse waard

- Vink
- Groenling
- Witte kwikstaart 
- Buizerd

- Nijlgans
- Huiszwaluw
- Alpinopetvogeltje
- Zwartkop
- Torenvalk 

- Kneu
(Vermoedelijk.)
- Ooievaar 
- Fazant
- Koekoek (geluid.)
- Tjiftjaf 
- Rietgors 
- Pimpelmees 
- Putter
- Vis
Twee grote vissen in het water. Niet genoeg tijd om een schetsje te maken, dus een determinatie zit er niet in.
- IJsvogel
Lest best. Lijstje uit mijn herinnering genoteerd, dus ik ben vast wat vogels vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten