maandag 20 april 2015

Reichswald

Vandaag heb ik een kort bedoeld, edoch wat lang uitgevallen verkenningstochtje naar het Reichswald gemaakt. Daar wil ik namelijk binnenkort een keer de zon zien opgaan. En eens lekker verdwalen. (Dat doe ik al als ik hier zonder kaart naar het eind van de straat loop, dus dat moet makkelijk lukken.) En vogels spotten natuurlijk. 
In het bos, en onderweg, kwam ik nog wat gevleugelde vriendjes tegen.

Reichswald / Milsbeek

- Bosvogeltje
Zou een braamsluiper geweest kunnen zijn, of misschien een grauwe vliegenvanger. Hij liet zich helaas te kort zien.
- Zwartkop
Het 'wémelt' van die beestjes!
- Roodborst 
- Koolmees 
- Citroenvlinder
- Vink
- Winterkoning 
- Fazant
- Boomklever
- Buizerd
- Torenvalk

De volgende vier prachtvogeltjes kwam ik binnen twintig minuten, op één plek, vlak voor Milsbeek, op een weggetje met wat riet en boompjes, tussen de weilanden tegen:
- Kneu
- Roodborsttapuit
Ik denk dat de meeste (mannelijke) vogelaars qua vogelvoorkeur homoseksueel geaard zijn. Ook dit RBT-mannetje zag er weer prachtig uit. 
- Geelgors 
In het zonnetje. Mogelijk het geelste geel dat ik ooit gezien heb. Daar kan geen Photoshop tegenop. Waarneming van de dag, glimlach op m'n gezicht.
- Witte kwikstaart 
Hoe vaker ik ze zie, hoe mooier ik ze vind worden.

- Fitis
- Tjiftjaf 
- Boerenzwaluw 
- Gaai
- Spreeuw 
- Putter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten